Cu vreo saptamana in urma mi-a iesit in cale pe net un test comparativ intre Ford Focus 2008 si Fiat Bravo pe site la ProMotor. Ca si fericit posesor de Ford Focus 2008 nu am putut rezista tentatiei sa vad care pe care …
Rezultatul celor de la ProMotor nu poate decat sa ma bucure avand in vedere ca a fost dupa parerea mea in favoarea “frumoasei americane”.
Mai jos am postat doar concluzia celor de la revista ProMotor. Restul articolului poate fi gasit aici …
Poate un facelift sa rivalizeze cu chipesul clasei? Ford Focus ne dovedeste asta intr-un comparativ cu “meravigliosa creatura” Fiat Bravo, ambele propulsate de doua dintre cele mai bune motoare diesel din segmentul compact.
In materie de pret, Fiat Bravo se detaseaza clar, costand in versiunea Emotion 17.100 euro, inclusiv reducerea de 1.400 de euro specifica lunii august, in timp ce Ford Focus este mai scump cu aproape 2.000 de euro in echipare Titanium, dar cum se poate observa in fisa de dotari atasata acesta este mai bogat in optionale. Fiat ofera pentru acest model o garantie de 5 ani, in limita a 500.000 km, iar Ford asigura o garantie de 4 ani fara limita de kilometri. Fara oferta promotional? de la Fiat, valabila pana la 31 august, discrepanta de pret intre cele doua modele este de doar cateva de sute de euro in favoarea lui Bravo.
Este destul de greu sa departajezi aceste doua modele, neexistand un favorit clar si ambele respectandu-si filozofia marcii. Amandoua arata bine si doar subiectivismul poate conduce la o rezolutie care are la baza doar aspectul. La tinuta de drum Ford a fost si ramane unul dintre modelele etalon si acest lucru pare sa se pastreze si in viitor, fiind mai echilibrat si mai placut la condus decat Fiat Bravo.
In interior, Bravo este mai creativ amenajat, in timp ce Focus merge pe o nota mai sobra, dar castiga prin scaunele sport si un plus de spatiu. In materie de fiabilitate nu ne putem inca pronunta, am observat insa ca masina de test de la Fiat, desi avea un numar considerabil de kilometri, nu suferea de greierasii incriminati la modelele italiene.
Fiabilitatea la Ford nu este un subiect aprig disputat pe forumuri, deci Focus facelift nu ar trebui sa faca excep?ie, mai ales ca este rodul unor cristalizari succesive. In materie de consum, ambele modele se dovedesc rezonabile pentru puterea cu care se lauda si, dat fiind un stil de condus usor sportiv, valorile medii nu au sarit de 7,5 litri la 100 de kilometri.
Concluzia la care am ajuns este ca Ford Focus se adreseaza soferilor mai maturi, mai siguri pe ei, care apreciaza aspectul, dar pun mai mare accent pe experienta la volan, iar Fiat Bravo ii vizeaza pe cei care se surprind des aruncand priviri admirative in fata blocului la recenta achizitie.